dissabte, 17 d’abril del 2010

Conclusions activitat 2.1. : Canvi Conceptual (NTICE)

Des de l'inici de l'assignatura fins ara, hi ha hagut un canvi conceptual en mi, ja que l'ampliació de la informació referent al tema en qüestió (relació CTS i Tecnologia Educativa) ha provocat una incorporació de noves idees o conceptes que s'ha transformat en una reorganització dels meus coneixements previs. És a dir, a partir de les lectures he pogut ampliar la informació sobre les relacions entre Ciència-Societat-Educació-Tecnologia i això m'ha fet pensar-les d'una altra manera i reestructurar o reorganitzar el model de coneixement que jo tenia.
Per altra banda, també ha ajudat al canvi conceptual l'activitat de debat i de construcció de mapes conceptuals. El debat ha permès la contextualització dels conceptes treballats, però també ha estimulat el canvi mitjançant la comparació de models oposats i radicals (determinismes). La construcció de mapes, per la seva part, ha estat una activitat d'aplicació dels coneixements apresos, que alhora m'ha servit per acabar de construir el nostre model de coneixement nou sobre les relacions Ciència-Societat-Educació-Tecnologia.
El fet de que totes aquestes activitats, a més, les haguem dut a terme mitjançant noves eines informàtiques (blog, cmaps, debat, amaps, ...) també ha produït un cert canvi conceptual respecte l'ús de les noves tecnologies, i també potser també ha ajudat al canvi conceptual sobre el tema tractat, tot i que he de dir que considero pensant (contràriament al que diu Jonassen el mòdul) que no són imprescindibles per a que es doni un aprenentatge significatiu i un canvi conceptual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada