dilluns, 3 de maig del 2010

Conclusions activitat 2.3. Argumentació gràfica (NTICE)


Aquesta mini-activitat ha consistit en una reflexió sobre l'argumentació mitjançant la tecnologia per a recolzar la solució de problemes.
Així, partint dels arguments d'algunes companyes de l'assignatura en el debat CTS, concretament les del bàndol sociodeterminista en el fil sobre la transversalitat de les TIC, s'ha aprofundit en el tema de l'argumentació mitjançant una eina tecnològica com és la carpeta de debat de l'assignatura i el programa c-maps.
A sobre d'aquest text trobareu el mapa argumentatiu que fa referència a si hi ha hagut construcció de coneixement o no en el fil de debat analitzat, que era el que se'ns demanava, en definitiva, en l'activitat.
Com a conclusió d'aquesta activitat m'agradaria dir que cada cop trobo més efectiu el model d'argumentació de Toulmin. Sembla estrany que una cosa tan senzilla em resulti tan novedosa i útil per a estructurar els meus pensaments, però això em duu a afirmar que determinades eines, com les citades en el mòdul de Jonassen o altres de més senzilles, poden ser molt adequades per a la construcció de coneixement i models mentals.
Per altra banda, comentar que en l'última revisió de l'activitat se m'han presentat alguns dubtes sobre la manera com he elaborat el mapa argumentatiu sobre la trasversalitat de les TIC. Quan el vaig fer estava molt convençuda de que calia unir les diferents aportacions i construir-ne una de comuna, però en aquests darrers moments he dubtat de si el que se'ns demanava era l'elaboració d'un mapa conceptual on sortissin totes les idees dels mapes dels quals partíem i no d'un a-map amb l'estructura de Toulmin. Penso que les dues modalitats m'haguessin dut a la construcció de coneixement, tot i que en un primer moment vaig veure més clara l'opció que he pres (a-map).
Per últim, dir que utilitzar ara el c-maps ja és bufar i fer ampolles, un altre gran aprenentatge d'aquesta assignatura, però que encara no domino això de l'índex i les hipervinculacions. Normalment acaba sortint, però quan obro la pestanya de l'índex automàtic no entenc gairebé cap de les opcions que hi apareixen!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada