dissabte, 19 de desembre del 2009

Avaluació PAC2 i PAC3

En la PAC2 vam elaborar, en petits grups, una Webquest (WQ) per tal de treballar la interculturalitat o bé amb alumnes de secundària o bé amb el professorat.
El nostre grup vam elaborar la WQ "Comunicació intercultural", que trobareu a la part d'enllaços d'aquest blog, dirigida al professorat. Els objectius d'aquesta WQ són:
- millorar les interaccions a l'aula i fora de l'aula amb persones que actuen, pensen i senten des de paràmetres diferents als nostres a partir de la reflexió sobre com la cultura influeix en els processos de comunicació.
-i ajudar a canalitzar l'angoixa que aquestes diferències a vegades produeixen als professionals de l'educació.

Els entorns webquest són eines novedoses, que ens aporten les noves tecnologies i que permeten un aprenentatge cooperatiu en que els alumnes van explorant, descobrint i elaborant significats a partir de les activitats que se'ls proposen i les eines que se'ls ofereixen. A més, el treball cooperatiu que han de fer els i les alumnes per a dur a terme les activitats, fa que aquests entorns siguin del tot indicats per a incidir en habilitats de caràcter intercultural. L'educació intercultural ha de promoure l'intercanvi i, per tant, cal que els nois i noies (i també els i les docents o altres persones adultes immerses en un procés d'aprenentatge) aprenguin a escoltar, a dialogar, a respectar els punts de vista de l'altre, a consensuar i a construir plegats noves opinions i punts de vista. Per això és totalment necessari el treball en equip i les metodologies didàctiques que potencien el treball en equip. Per altra banda també, cal tenir en compte la gran oferta de recursos que ens ofereix la xarxa, ja que aquesta diversitat de recursos també pot facilitar la introducció de la interculturalitat a les aules: a través de videos, documents, pàgines web, jocs, imatges, ... l'alumnat pot descobrir i aprendre a partir de molts punts de vista diferents, i descobrir i aprendre diferents maneres de viure i de veure el món. I aquesta descoberta i aprenentatge són els que ens duran a un reconeixement de la diversitat i a la valoració d'aquesta com quelcom positiu.

Seguint amb la valoració dels entorns WQ, en la PAC3 hem avaluat de forma individual WQ que ja estaven creades. En l'entrada anterior "Avaluació de recursos per a treballar la interculturalitat en línia" Trobareu un petit informe sobre la WQ avaluada: "Por la igualdad a partir de la diferencia" (trobareu la WQ a l'apartat d'enllaços d'aquest blog).

Tenir eines per tal d'avaluar materials, ja siguin en entorns virtuals o no, així com tenir els recursos per a crear-ne és molt important per a la feina d'un psicopedagog. Els materials són l'últim punt de concreció del currículum, mitjançant els quals es treballen les activitats planificades en les programacions curriculars en l'àmbit formal o en les programacions d'activitats en l'àmbit no formal. Per tal de trobar els materials més adequats als nostres objectius, és important conèixer on trobar materials novedosos i també saber-los avaluar adequadament.
A més, l'avaluació de materials feta en aquesta assignatura també ens ha servit per conèixer molts materials existents que treballen conceptes de l'assignatura i que ens poden ser útils per a la nostra feina, per tots aquells que treballem en l'àmbit de l'educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada